Shopping cart
0.00₺

Kışın diz çökmüş – karda yalınayak

Kemirmenin etkisi muazzamdır ve uzun vadeli bir etkiye sahiptir: kan dolaşımını hemen uyarır, ayaklar kar basamağının sona ermesinden sonra sıcaktır ve muhtemelen bu şekilde kalsın! Soğuk virüsler saldırı yüzeyine sahip değildir ve dolaşım artar: yorgunluk.

Kışın diz çökmüş

Kar üzerine basmak, kış yorgunluğunu iyileştirir ve korkutur.

Sebastian Kneipp, 19. yüzyılın ortalarında organizmadaki sıcaklık değişimlerinin faydalarını zaten biliyordu ve insanları soğuk suyla sürünerek yolladı. Bu tedaviler daha önce kullanılmış, ancak önce onun aracılığıyla popüler hale gelmişti. O zaman “tek iyi” olan şey şimdi bilimsel olarak kanıtlandı: ılımlılıktan elde edilen sıcaklık değişimleri vücudun kendi savunmasını güçlendirir ve yorgunluğu giderir.

Özellikle kışın, savunmamız zayıfladığında, su, kar ve Tautreten, bağışıklık sistemimizi çizik hale getirmek ve rahatsız edici soğuk algınlığı semptomlarına son vermek için önlem almak için iyi ve kolay bir önlemdir. Ve aslında, yöntem sürekli artan bir popülariteye sahiptir. Snow-kicking, su arıtmanın alternatifinin adıdır ve Kneipp hayranları tarafından soğuk mevsimde uzun süredir, çoğunlukla pompalı çıplak Kneipp havuzunun alternatifi olarak kabul edilir.

Kışın sadece birkaç dakika içerisinde geçirin

Tekme kısa ama etkili bir iştir. Yeni başlayanlar için, bir dakikalık uzunlukta bir kar yürüyüşü yeterlidir – başka her şey tehlikeli olabilir ve sertleşme olmaması durumunda şiddetli soğuğa neden olabilir. Dış hava sıcaklığı eksi aralıkta çok yüksek olmamalıdır, uzmanlar dış hava sıcaklığının -5 ° C’den düşük olmamasını tavsiye eder. Ayaklar sadece doğrudan ayakkabı ve çoraplardan olabilir, eğer doğrudan buzlu ıslaklığa girerse.

Bir karın atlaması için ideal bir arazi, yoldan tuz içermeyen ve karların donmuş, keskin kenarlı bir harsch’e dönüşmediği bir çayırdır. Mükemmel bir özel bahçe veya ön bahçede. Çok fazla alana ihtiyacınız yok, birkaç metrekare dairelerde birkaç dakika dolaşmak için yeterli. Daima hareket etmeye devam edin ve kollarınızı, örneğin dairesel hareketlerle kullanın. Çünkü önemli olan vücudun (ve ayakların!) Sıcak olmasıdır. En geç ayak parmakları acıtmaya başladığında egzersiz biter.

Kar veya Tautreten – nasıl çalışır:

  • Çıkmadan hemen önce ayakkabı ve çoraplardan sadece ücretsiz ayaklar alın.
  • Tekme yaparken, bacağını tamamen kardan kaldırın, böylece hava ayak tabanına dokunabilir. Açık kırmızılık görününceye kadar tekrarlayın (ya da buzağı veren buzağı hissi belirlenir).
  • Taze karı maksimum 5 dakika boyunca geçiriniz. Yeni başlayanlar için 1 dakika yeterli.
  • Daha sonra ıslak çorapları yün çoraplarla kaydırın, ayakkabılarınızı giyin ve yarım saat boyunca hızlıca gidin.

Kar yağmazsa kolay. Bu, bir dakika yerine üç dakika boyunca çıplak ayakla yürürken trampling yapmakla aynı etkiye sahiptir.

Not: Tautreten böbrek ve pelvik hastalıklarda ancak doktora danıştıktan sonra yapılmalıdır.

Sebastian Anton Kneipp, hidroterapist ve naturopath olarak bilinen Bavyera Roma Katolik bir rahipti. O Kneipp ilacının adaşı ve Wassertreten ile su arıtımıdır.

Bizim makale içinde santral ayak hakkında daha fazlasını okuyun kışın Barefoot ayakkabıları . 

Open chat