Shopping cart
0.00₺

Daha fazla sağlık için yalınayak

Sırt ağrısı?
Yalınayak yürüme yardımcı olur

Uygarlık hastalıkları sanayileşmiş ülkelerde çok yaygındır. Klasik bir örnek sırt ağrısıdır. Bunlar genellikle ayak problemlerinden kaynaklanır. Bunlar düzenli olarak çıplak ayakla koşarak önlenebilir.

Ayaklarımız bizi her gün taşır ve onlara kötü davranırız. Birçoğunun bilmediği: Kas-iskelet sisteminin tamamı, temellerimizin göz ardı edilmesinden etkilenir. Diz, kalça ve sırt problemleri için bölüm geliyor.

Papaz Kneipp bunu yüz yıl önce biliyordu: uygun bir yüzeyde yalınayak koşmak tüm organizmayı güçlendirir. Özellikle sırt ağrısı ve disk problemlerinde, ayrıca diz veya kalça problemlerinde kas-iskelet sistemini tekrar dengeye getirmenin harika bir yoludur.

Diz problemleri, kalça problemleri, sırt problemleri

Yalınayak yürüme ameliyatı önleyebilir

Rahatsızlığın nedenleri genellikle doğru bir şekilde tanınmaz, dizler, kalçalar ve sırt üzerinde gereksiz işlemler yapılır. Açıklama oldukça basittir: En yaygın neden, nispeten sert bir ayakkabı tabanı olan ayakkabılarda yürümek. Bu, uygulayıcıların doğal hareketle ilgisi olmayan bir yürüyüş tarzı uygulamasını sağlar.

Esnekliği nedeniyle, ayakkabının tabanı bir alçı ateli gibi görünür ve neredeyse tüm ayak kaslarını hareketsiz bırakır. Sonuç olarak, kaslar artık ayağı üç boyutlu biçiminde tutamazlar, bu yüzden ayağın neredeyse çökmesi. Sonuçlar düz, batan, bükülme veya açık ayak, topuk mahmuzları için halluks valgus ve Aşil tendonu problemleridir.

Sağlam ayakkabılardan olabildiğince sık çıkın

Ayrıca ayaklarımız ve sırtımız da işlevsel bir birim oluşturur. Ayakların pozisyonu tüm duruşumuzu tendon ve kaslarla etkiler. Yalınayak koşma tıkanmaları çözebilir ve böylece sırtın “rahatlamasını” sağlayabilir.

Bu yüzden esnek olmayan ayakkabılardan çık! Ayaklarınızı tedavi edin, olabildiğince sık çalıştırın ve tüm kas-iskelet sisteminizi çalıştırın. Çünkü ayak problemleri – ve böylece diz, kalça ve sırt problemleri gibi sekeller – düzenli olarak çıplak ayakla koşarak ve hatta dünyadan kurtularak hafifletilebilir.

İpucu: Yavaş yavaş başlayın. Ayaklar yeniden kazanılan özgürlüğe alışmalı. Başlangıç ​​için birkaç dakika yeterli. Kum, orman ve çayırlar özellikle çok uygundur. Daha sonra asfalt ve diğer pürüzsüz ve sert topraklarda da çalışabilirsiniz.

Open chat