Shopping cart
0.00₺

 

Doğal koşuyu yeniden keşfetme: atalarımızın yaptığı gibi hareket etmek

Yürüme/koşma, dünyadaki en basit ve en doğal şeydir. Vücudu zinde, genç ve tüm kas-iskelet sistemi sağlıklı tutar. Ama sadece doğal olarak hareket edersek, yalınayak olursak bunu sağlarız! Aksi takdirde ayaklarda, dizlerde, kalçalarda ve sırtta yaralanmalar olması çok yaygındır. Bu yaralanmalardan etkilenenler ağrı, esneklik sınırlaması ve iyileşme için olumsuz prognoz yaşadıklarını belirtirler.

Yalnızca Almanya’da her yıl dizler, kalçalar ve sırta yönelik 500.000’den fazla ameliyat gerçekleştirilmesinin nedeni nedir?

Zaman ve tekrarlamalar, bu rahatsız edici hastalıkların nedenleri hakkındaki bilgilerin doğru bir şekilde tanınmadığını göstermektedir. Açıklama oldukça basittir. En yaygın neden, az ya da çok sert tabanı olan ayakkabılarla yürümek ve koşmaktır. Bu, uygulayıcıların doğal hareketle ilgisi olmayan bir yürüyüş tarzı uygulamasına neden Leguano ile yalınayak yürüyüş keşfedinolur. Esnekliği nedeniyle, ayakkabının tabanı bir alçı ateli gibi görünür ve neredeyse tüm ayak kaslarını hareketsiz bırakır. Sonuç olarak, kaslar ayağı, kelimenin tam anlamıyla “kıran” orijinal, üç boyutlu formda tutamazlar. Sonuçlar iyi bilinmektedir ve en yaygın günümüz hastalıkları arasındadır: Düztabanlık, burkulma veya taraklı ayak, halluks valgus (ayak başparmağı ekleminin deformitesi) topuk kireçlenmesi ve Aşil tendonu problemleri.

Koşu ve yürüme tarzı aynı zamanda bizi her adımda kafadan hissedilen titreşimlerin meydana geldiği topuğa dayanmaya zorlar. Ayakkabıların altındaki topuk, bu nokta yükünü hafifletmelidir, ancak sırayla tüm duruşun ters yönde kaymasına neden olur.
Ama asıl şimdi “kas-iskelet sistemi” ile ilgili sorun başlıyor: Vücudun geri kalan kısmının tümündeki yük alt bacaktaki ayakta depolandığından, ayaklardaki değişiklik ve alt bacağın ayak bileği eklemindeki destek noktası ile birlikte değişir. Bu sırayla dizden doğru alt bacağın artık uygun pozisyonda “gelmemesine” neden olur. İyi bir karşılaştırma bir motorun krank milidir: bu, optimum milimetreden sadece birkaç milimetrelik bir fraksiyonla kaydırılırsa, kaçınılmaz olarak, motor aşınmasına, iyi bilinen piston yiyiciye yol açar. Vücudumuz buna oldukça benzer çalışır. Dinamik ve uyumlu hareketler yapma görevine sahip olan kaslar, artık bu görevi yapamazlar. Değişmiş alt bacak pozisyonu, tıp tarafından “kas dengesizliği” olarak teşhis edilen kasların çalışmasını engeller. leguano ile yalınayak yürümekSonuçlar iyi bilinen “eklem aşınması”, osteoartrit, operasyona kadar süren ağrı ve yeni bir yapay diz eklemidir. Doğal bir hareket hiçbir zaman “eklem aşınması” üretemezken, değişen hareket dizisi kaçınılmaz olarak eklem maddesinin zarar görmesine neden olur.

Mantıksal olarak dizde “artık doğru olmayan” şey kalçada artık doğru olamaz, çünkü deformasyonlar tüm “kas-iskelet sistemi” boyunca devam eder. Temelleri kurulmadan, bataklık bir alana inşa edilmiş bir ev gibidir. Sonunda ters gidecektir ve artık yaşam için uygun değildir.

Yukarıdakiler kalça için de geçerlidir: Birincisi, neredeyse dayanılmaz bir acıdır, daha sonra artrit, bir güne kadar önce kalçalar cerrahi olarak yenilenmeli ve birkaç yıl sonra, ikincisi gerçekleştirilmelidir. Biyomekanik “ormanların dışında” olduğu için, bu bir dizi eklemden başka bir şey değildir – arkadan devam eder ve bir numaralı ortak hastalığa yol açar: rezil sırt ağrısı ve fıtıklaşmış diskler.

Kısacası, “ayaklarımız ve bacaklarımız”, ayakkabı giyilmesi ve bunun sonucunda ayak kaslarının hareketsiz hale gelmesi nedeniyle büyük ölçüde etkisiz hale gelmiştir.

Sağlıklı ve ağrısız hareket etmek isteyenler, doğal bir harekete dönüş yolunu bulmalı, ayak kaslarını yeniden etkinleştirmeli ve olabildiğince sık yalınayak yürümelidir. Buradaki bir yardım, ayağı tam hareket özgürlüğüne döndüren, ancak aynı zamanda onu kirden, taşlardan veya dikenlerden koruyan yalın ayak ayakkabılarımızdır.

Yalınayak koşmaya devam etmek istiyorsanız, kısa mesafelerle ve çok hafif bir adımla başlamalısınız. İlk olarak kaslar, bağlar ve tendonlar, potansiyellerini tam olarak geliştirmeden önce yeni görevlere alışmak zorundadır. Ayrıca, ilk günlerde ve haftalarda acı çekecektir, ancak her zaman iyi bir işaret olacaktır.

Yalınayak yürüyen herkesin doğal koşu stilini kullanması önerilir. Bu yüzden size doğru hareket şekli ile ilgili en önemli bilgileri aşağıda veriyoruz.

Doğal koşu tarzı

Doğal yalınayak koşma, her adımda, sürekli bir rahatlama ve gevşeme dizisinden oluşur! Yalınayak koşma, bütün düz ayağın tabanını (düşük) kullanarak, ayak parmakları ile bastırarak (ön ayak ile değil), dizi tamamen iterek (böylece tüm kasları kısa sürede gevşeterek), ayağı sallayarak (ve Aşil tendonunu gevşeterek) ve diğer düz ayakla yeniden başlar. Bu koşu stilini, vücudu koşarken bir milimetreye kadar hızlandırma lüksüne izin vermeyen sprinterlerle çok iyi izleyebilirsiniz. Bu, sizi “zıplama tekniği” için harcadığınız büyük çabadan kurtarır. Zeminle daha yakın temasa geçilmesi nedeniyle, aynı zamanda çok daha hızlı ve daha dayanıklı, patolojik bulgular sınırlayıcı olmadıkça, ağrı ve zedelenme olmadan koşarsınız. Ek olarak, şimdi koşu sırasında manzarayı seyredebilirsiniz – bu bir bebek arabasıyla karşılaştırılabilir. Başım dönmeden zıplamak hiç bu kadar mümkün olmamıştı.

Yalınayak koşmanın bir başka avantajı da, doğrudan yürüme yeteneğidir çünkü ayaklarınız yere doğrudan temas eder. Ayakkabıyla koşarken bu mümkün değildir. Bu durumda, ayakkabılar koşar, ayaklarınız değil – bu da dik bir yürüteçle karşılaştırılabilir. Bu tek başına sizi kurtarır, örneğin 500 ila 1000 metre arasındaki maraton mesafesi!

Ekonomik ve doğal olarak çalışıp çalışmadığınızı test etmek isterseniz, bir bardak su alın. Koşarken hiçbir şey dökmezseniz, koşu stiliniz doğanın bizim için tasarladığı yoldur: ekonomik, ağrısız ve sakatlık yok!

Open chat